6 Eylül 2011 Salı

yüksek yüksek tepelere...

Kına gecesi, Anadolu'da çoook eskilere dayanan bir gelenek.

Aslında temelini düşünürsek, kızın kocasına kurban edilmesi varmış anlamında. hani kurban keserken koyunlara kına yakarlar ki Allah'a kurban olsun, askere gidene kına yakarlar ki vatana kurban olsun, işte kıza da kına yakarlar ki kocasına kurban olsun diye :)

elbette bu modernlik dışı mantıktan oldukça uzaktayız artık. günümüzde kına gecesi ortalama anadolu ailelerinde kadınlar arası kutlama, postmodern ailelerde ise daha çok arkadaşlarla eğlence, bekarlığa veda partileri halini aldı.

annemi kıramadığım için benimkisi biraz geleneksel olacak. ne yalan söyleyeyim, çok istemedim ama yine de çok hevessiz de sayılmam.

peki kına gecesi için neler yapılır ve biz yaptık?

- kına almak lazım, annem halletti. bir de böyle garip bir tepsi almış, mum almış, ortada kına, kenarında mumlar filan. kızlara mendil almış, oynarken sallasınlar diye :) bir de 300 kadar minik minik kına keseleri almış. açıkcası bu kısımlarla çok ilgilenemedim, resim de çekmemişim:)

- bense kız arkadaşlarım için kırmızı tülden duvaklar aldım, eksik kalacak diye korktum ve bugün yine ısmarladım. emre'nin minik kuzeni için ise beyaz tül ayarladım :) kendime de beyaz düşünmüştüm ama vazgeçtim. oturdum, evde mevcut bir duvak tarağına kocaman bir kırmızı duvak diktim, önüne kuaförde yerleştireceğimiz bir taç ile kullanacağım ;)

- bir elbise lazım. makbul olanı kırmızı imiş. yok bulamadım kafama göre. gittim siyah bir elbise buldum, göğüs kısmı pullu. elbiseyi çok sevdim vallahi, öyle ki bir büyük bedenini direk kargo yapmalarını riske edecek kadar sevdim :) ayakkabı olarak kırmızı rugan ayakkabı ayarladım, hadi bir yerden tutturduk kırmızıyı;)

- kına yakılırken bindallı giyilirmiş. ay sevmedim, sevemiyorum ben o elbiseyi yahu :) giymem dedim, ikna ettim ama sonra yine Umut yetişti imdadıma, hatunda bindallı kumaşından mini elbise çıktı iyi mi, kumaştan kurtarıyor ama modern bir elbise, kına yakılırken onu giyeceğim. 10 pointss go to Umut :)

- şu süslü ojeleri çok beğeniyordum ama vallahi vaktim olmadı. sağolsun bir arkadaşım bu işi tamamen üstüne aldı, ojeleri aldı, süsledi, sepet de süsledi, kınaya getirecek:)

- yeri henüz görmedim ama kardeşim laptop'dan müzik çalabileceğimizi söyledi. şu an şarkıları organize ediyorum.

Listeme Candan Erçetin şarkılarından, Tarkan'a, Demet Akalın'a ve Ajda'ya kadar birçok parça ekledim. biizm oraların türkülerinden de bulacağım, akrabalara ayıp olmasın :p

akraba yoğunluğumuz fazla olduğundan biraz kalabalık bir kına olabilir ama bence eğleneceğiz :)

başka kınası olanlar da vaaaar:

Taranis ve Hamide Tekin

son bir ki üç o zaman :

Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar
Aşrı aşrı memlekete kız vermesinler

:))

not: post müzikler için editlenmiştir :)

Ajda Pekkan- Yakar Geçerim

Ajda Pekkan-  Resim
Ajda Pekkan- Hoşgör sen
Ajda Pekkan- Hür doğdum
Hande Yener- Bodrum
Hande Yener-Kırmızı
Kenan Doğulu - Güzeller İçinden
Kenan Doğulu - Aşk Kokusu
Kenan Doğulu -Çakkıdı
Kenan Doğulu -Rütbeni Bilicen
Demet Akalın- Evli Mutlu Çocuklu
Demet Akalın- Aşk
Serdar Ortaç- İki Gözüm
Serdar Ortaç- Poşet
Babutsa- Yanayım
Fatih Ürek- Hayde
Fatih Ürek- Li li li
Gülşen- Sarışınım (Orijinal Yunancası da olabilir)
Hadise- Evlenmeliyiz
Hadise-Düm tek tek
Hadise- Süpermen
Hadise- Stir me up
Sertap Erener- Ringa
Duman- İçerim Ben
İbrahim Tatlıses ah aşkım aman aşkım
Tarkan- Öp
Tarkan-Gül Döktüm Yollarına
Tarkan- Dudu
Nazan Öncel- Hay Hay
Ayşe Özyılmazel- Enerji
Sıla - Kafa nereye biz oraya
Sezen Aksu- Rakkas
Nil Karaibrahimgil - Bütün Kızlar Toplandık
Nil Karaibrahimgil - Hakkında Her Şeyi Duymak İstiyorum
Göksel Baksana - Talihe
Balkan müziği Uçtu uçtu baba :) - Pembe mor alg dokunuşu;)
Candan Erçetin- Yüksek Yüksek tepeler
Candan Erçetin - Telgrafın Telleri
Candan Erçetin - Annem - Bunu annem için çalmak istiyorum kına yakılırken ama ağlamaktan ve   ağlatmaktan korkuyorum :(
Öykü Berk - Evlerinin önü boyalı direk
Konyalım
Çayda Çıra
Damat Halayı
Misket havası
Fidayda
Çiftetelli
Arabaya taş koydum
İlvanlım
Kasap havası
Bekar gezelim
Tiridine bandım

Yabancılardan :

obla di ob la da

ringa ringa
dinata dinata
fantasy (black box)
a drinking song

17 yorum:

gülümse dedi ki...

ayyyy çok heyecanlı:)iyi ki annei kırmamış da yapmaya karar vermişsin kınanı.bizde, kınayı ve çerezleri erkek tarafı alır.diğer herşey kız tarafına aittir.annem de kendi emeğiyle kına tepsimi vs hazırladı.dağıtılacak mendillerin kenarlarını işledi.teyzem gümüşhaneden özel tel kırma kına örtüsü ve eldiveni yaptırttı bana. kayınvalidem de bindallı giymemi çok istiyor,kına yakılırken de bindallı giymeyi planlıyorum ama senin gibi biraz daha modern tarzda olabilir:)kına mekanı, kınada giyeceğim elbise vs. hepsi klımda.ama gel gör ki ortada kına-düğün tarihi yok:)nişanlım çalışıyordu istifa etti hala iş bulamadı:(onun iş bulmasını bekliyorum umutla:)benim için de dua eder misin?gelinin duası kabul olurmuş:)

Hestia dedi ki...

Şu kına için hazırladığın şarkıların bi listesini istesemm:)) Bana da lazım olacak da ne güsel bi faydan olmuş olur malum bu işler için arkadaşlar gerek:)

lamore del calcio dedi ki...

Gülümse,

Bizde de kınayı ve çerezi erkek tarafı alır ama ben erkek tarafına (uzaktalar) birkaç kişi gelin yeter, gerisini hallederiz dedim.

yorumun gözlerimi doldurdu inan. çok değil 9-10 ay önce biz de benzer durumdaydık, blogda "biz" diye bir yazım var, satır aralarında anlayabilirsin. tek fark, biz henüz nişanlı değildik. ama her şey birden düzeliverdi, sihirli değnek değmiş gibi. senin için de aynısını tüm kalbimle diliyorum canım, dua da edeceğim. ayakkabının altına da yazyaım ki ismini, hızlandıralım prosesi;)

FADIQUE dedi ki...

tatlı telaşlarında kolay gelsin mutluluklar dilerim:)))

lamore del calcio dedi ki...

Hestia, coming soon :) bu postun yorumlarını takip et, son hale gelsin, gün içinde yazacağım :)

Fadique, çok teşekkür ederim :)

pembe mor alg dedi ki...

canım hikayeye bak ya neymiş o:)bebek ayakkabını altına duyguu yaz olur mu?bide müzik listesi hamidede var bi bak derim öptüm

lamore del calcio dedi ki...

Duyguu, ekledim seni listeye :) kağıda yazıyom ki, o gün kimseyi atlamamayım di mi :p
bu arada hamişin listesini çoktan kaydetmiştim, valla arkadaşlar bu işler için :)

pembe mor alg dedi ki...

canmmm saol bencde tatlım kimbilir kaç kişi demiştir benim gbi;)canım bi de ben balon düşkünü'nün bloğunda görmüştüm arkadaşın kınasında çaldık uçtu uçtu baba die bir şarkı çok güzel renk katıo kınaya aklında bulunsun;)

Çeyiz Kız dedi ki...

canımmm Allah bu telaşlarını içine sindirsin inşallah. bende seneye bu zamanların gelini olaağım nasipse.

http://ceyizkiz.blogspot.com

lamore del calcio dedi ki...

Çeyiz Kız, çok teşekkürler :)

Sevgili Hestia, editledim postu. şimdi akşam bu müzikleri bulmak kaldı bana :)

Hestia dedi ki...

Heyoo:) ancak bakabildim beni kırmamışsın çok sağol:!! son birrrr:))

Hestia dedi ki...

aa BUarada playliste hemen Demet Akalın-Aşk 'ı ekle. Benim Nişanımdan akıllarda kalan bu şarkı oldu çünkü:)
Bi bakmışsın ki gelinlik giydirir,
Mutlu olan herkes el kaldırsın kutla, kutla, kutla

lamore del calcio dedi ki...

aaa evet nasıl atlaıdm ben o şarkıyı, hemen ekliyorum :) saol

Hestia dedi ki...

Hande Yener- Atma
Je veux-ZAZ
Ayse Özyılmazel-Tatlımmm:))

lamore del calcio dedi ki...

:) saol canım

bu arada yabancılardan yazmamaışım ama onları da araya serpeceğim :

obla di ob la da
ringa ringa
dinata dinata
fantasy (black box)
a drinking song

:)

tubitos dedi ki...

ayyy en sevdiklerim peşpeşe peşpeşe evleniyor. taranisim, hamidoşum, lamoreum çok çok mutlu olun e miiiii ???

sewooo dedi ki...

süper bu çok işime yarayacak:))