23 Ağustos 2011 Salı

smokin bulunmuştur !

sonunda bulduk, aradığımız smokini bulduk, daha doğrusu yarattık.

damatlık alışverişine gidenler bilir, bir yere girdiğinizde en fazla birkaç çeşit smokin gösterebiliyorlar ama çoğu ardından ekliyor, "siyah bir takımı da smokine çevirebiliriz". ikinci seçenek daha mantıklı, çünkü düğünden sonra götürüp eski haline getirebiliyorsunuz ve normal bir takım elbise olarak kullanılabiliyor, öyle kuyruklu, parlak vs smokin istemeyenler için süper bir olay.

bizim kapısını ilk çaldığımız yer DS Damat oldu, damatlar için ayırdıkları bir köşe vardı. bu arada eklemeden edemeyeceğim, zavallı damatlara üzülüyorum, adı "damat" olan mağazada bile yalnızca bir köşe. biz kızlar gelinlikleri kendimize ayrılan odalarda, perde arkasında bekleyen arkadaşlarımıza sergilerken, önemli hissettirilirken, onlara sadece bir köşe :)

neyse ilgilenenler için kritik not: DS Damat'da %30 indirim var. ellerinde olan 5 smokinden 3 tanesi geri dönüştürülebilir. yine istediğiniz bir siyah takımın yakalarına saten kaplamak ve düğmelerini değiştirmek suretiyle bir damatlık yaratılabiliyor.

sonraki durağımız Sarar oldu, nerdeyse hiç kalmadan kaçtık, pek ilgi alaka da göremedik açıkcası:)

peşinden network, fabrika vs taradık; boyner'e girdik. yine düz birkaç siyah takımı çevirebiliyorlardı ama hiçbiri bizim damatın DS Damat'da denediği gibi oturmadı üzerine.

derkeeeen soluğu İstinye Park'ta aldık. Cacharel'i oldum olası sever sevgilim, orda da bir damatlık denemek istedi. ordaki beyfendinin ilgisi ve bilgisi ile üzerinde jilet gibi duran bir takım yaratıldı, hepimiz bayıldık :)

tüm her yeri taramışken Vakko'yu da ihmal etmedik tabii, elimizde Pronovias'ın gelinlik alışverişi ile verdiği %20'lik bir indirim çeki vardı sonuçta. ancak vakko'da sadece smokin çalışıyorlardı ve hem modeller hem de fiyatlar ağır geldi açıkcası.

bizim damat döndü dolaştı ve dün cachareldeki takım elbiseyi sipariş etti. yanına şık bir kol düğmesi ekledik. beyaz gömleğin düğmeleri siyah ile değiştirilecek, ceket yakası ve düğmeleri satenle kaplanacak. siyah papyonu ise süper durdu :)

bu arada ilave not: damatlıklarda papyon veya eşarp kullanılabiliyor. istenirse içe yelek, kuşak vs ilave ediliyor. bizimkisi bunun üzerinde durmadı bile!

damatlık bakarken değişebilecek pek bir tarafı yok, ceketin yakasına ve arka yırtmacına karar veriyorsunuz, satenini seçiyorsunuz, bir de gömleğin yakasını, düğme rengini filan :) biz klasik yakadan tercih ettik, genelde smokinler şal yaka denilen (yukarıdan kıvrılarak başlayan ve düğme yerinde son bulan) saten yakalar ile yapılıyor. ceketin arka yırtmacını ise tek değil, sağda ve solda iki tane olanlardan seçtik. he bir de gömleğin yakası normal yaka olabilir, yakanın aşağı düşen kısmı olmayabilir veya papyon kumaşının yanlardan görünmesine izin verilebilecek şekilde ata yaka olabilir. fotoğrafçımızın önerisi ile terleme ihtimalini göz önünde bulundurarak iki gömlek alacağımızdan birini normal yaka diğerini ise ata yaka olarak planladık.

aşağıda ilk resim klasik yaka, diğeri ise şal yaka. her ikisinde de ata yaka gömlek kullanılmış.



aşağıdaki resimde ise bahsettiğim, benim yakanın aşağıya düşen kısmı olmayabilir dediğim tarzda gömlek giydirilmiş, bir adı vardı ama hatırlayamıyorum bir türlü :) ceket ise kırlangıç yaka...


bizimkisi kaç aydır omuzlarımı genişleteceğim sonra alacağım smokinimi diyip duruyordu, sanırım iyi oldu bu, çünkü ceker süper oturdu üstüne. zaten 2 günde de teslim ediyorlarmış smokini, ne güzel memleket be, ben gelinliği beklerken bir hal olmuştum :)

11 yorum:

Çeyiz Kız dedi ki...

ben çok sevdim blogunu bırakmam seni artık :)

senide beklerim bloguma ;)

Çeyiz Kız

Taranis dedi ki...

Bizde bugün teslim aldık:)Damat'tan Siyah şal yaka ve çift ata yaka gömlek:)
Hayırlı ugurlu olsun canım :)

lamore del calcio dedi ki...

saol :) ben senin bloğa zaten göz bakıyordum aslında ama izle butonuna tıklamyı unutmuşum be yaa, şimdi yaptım;)

Hestia dedi ki...

Bn gelinlik sen damatlık..şimdi yorumuna yorum yazdım yine geldim blogunun baş köşesine oturdum. Çeyiz kız gibi ben de buradayım. Bu tatlı telaşlarda yanındayım:) yaşasın blog kardeşliği

Gezgin Kız - Traveler Lady dedi ki...

allam seninki de benimkinin aynısı:) biz de sarardan süper bi takım elbise alıp kaplattık :D e tabi normalde de her gün takım elbse giydiği için işte, çok da akıllıca oldu :D hayırlı olsun canikom :D

lamore del calcio dedi ki...

@çeyiz kız, bloğunun izleyicisiyim zaten, saolasın...

@taranis, size de hayırlı olsun canım, çok azz kaldı di mi? :)

@hestia, ne yalan söyliyim damatlık kolay be yaa, gelinlik için ne kadar önce tik at, o kadar iyi :)

@hamide, hayırlı olsun canımm, bence mantıklı yahu, resmen +1 takımları oldu, biz napcaksak o gelinlikleri...

S&A dedi ki...

canımcım valla yorum yazamasam da takip ediyorum seni hızla ,)maşallah postlarına hayran kaldım,ben yapacak zmana ve güç bulamıyorum kendime bu koşturmada..Gelinliğinin gelmesine sevindim.Hadi bakalım az kaldı senin de ,şimdiden mutluluklar dilerim ,)):)

lamore del calcio dedi ki...

S♥A; çok saol. bir şey itiraf etmek gerekirse, işleirm yoğun değil, o sebeple yazabiliyorum. yani bana izin verseler şurda oturmam yerine, sanırım ben de bişileir yetiştirmekle uğraşırdım ;)

çok saol cnaım, senin de az kaldı, hadi bakalım :)

pembe mor alg dedi ki...

neler varmış ya bi solukta okudum yazını tatlım hadi hayrlı olsun

tubitos dedi ki...

hayırlı uğurlu olsun canım erkeklerin işi bize göre kolay hakkaten. benim için rehber bir post oldu ilerde lazım olacak saol :)

sewooo dedi ki...

bu bilgiler işimize çok yarayacak biz henüz başlamadık damatlık bakmaya.gelinliği halletsek gerisi kolay:))