18 Ocak 2012 Çarşamba

evlenirken saçıma ne taksam?

gelin olanlar / olacaklar bilirler, insan evlenirken, herbir ayrıntı ama herbir ayrıntı nasıl önemli hale geliyor.

normalde, aman duvak var tepede der insan belki ama tören tarihi  yaklaştıkça "acaba bir aksesuar hoş durur muydu?", "ay ne hoş tüylü tokalar var", "ama gelin dediğin de taçlı olmalı ya" şeklinde beyin kemiren düşünceler gelivermişti bana.

yola ilk önce nikahta uzun saç, düğünde küt saç sloganı ile çıktığımdan, uzun süre kısa saçla kullanılabilecek şöyle güzel ama sade bir taç aradım, küt saçla takılacağı için, topuz için yapılanlar dar geliyor, takınca taşların arası açılıyordu. Hayalimdeki şu aşağıdaki gibi bir şeydi :



Dağınık topuzumla ise, aşağıdaki gibi bir bant bulmaya çalıştım önce :


pronovias, beyaz butik, ya da herhangi bir gelinlik mağazasındaki aksesuarlar çok pahalı geldi bana.

soluğu eminönü'nde aldım. iki tane taç aldım, bir tanesi direk defolu çıktı (denemeye izin vermiyorlardı), diğeri de topuz içindi sanki,  içime sinmedi sonradan.

sonra yine Eminönü'nde Selinconla gezerken, bir mağazada çok kaliteli şeylere rastladık, çalışan kız da tanıdık çıktı. Diğer Eminönü mallarına göre oldukça kaliteli, taraklı tokalar vardı burda. Hemen iki tane aldım, bir tanesi çiçek şeklinde, topuz için; diğeri ise yandan takılacak bir toka havasındaydı.

bu işi halletmenin rahatlığı ile başka konulara daldım tabii.

nikahım geldi geçti, düğün için yola çıkacağım gün izinliyim. Balayı için birkaç parça alayım demiştim. sonra kestirmekten vazgeçtiğim saçlarıma lastik toka alayım diye bir aksesuarcıya girdim. girer girmez gözüme, üzeri tüylerle kaplı bir taç çarptı, benim için fazla frapandı, ama böyle bir aksesuarcıda bu tarz şeyler olması da şaşırttı beni.

kıza sordum ve üst katta gelin aksesuarları var dedi, çok şaşırdım, merakla yukarı çıktım ve beyaz şapkalı, tüllü, tüylü aksesuarlara bayıldım resmen. kız bana genelde düğünlerde duvak tercih etmeyen, ya da duvağını çıkarınca kafası boş kalsın istemeyen gelinler alıyor bizden bunları dedi, evet ya işte bu bendim aslında :)
fiyatlara gelince, normalde bir butikten bu tarz aksesuarları almanın en az 150 TL olduğunu düşününce, buna 42 TL bana çok gelmedi, bayılarak aldım en beğendiğimi ve düğünden önceki son vaktimde böyle bir şey bulmak beni çook mutlu etti.

fiyattan bahsedince, Eminönü'nde bahsettiğim taçları 10 TL, yine anlattığım daha kaliteli tokaları ise 25 TL gibi bir fiyata bulabiliyorsunuz.

ilk aldığım tacı da değerlendirdim ben, işte kına gecemde :)


Nikahımda tokaya yakın pozu atlamışız, sanki bir yerlerde görmüştüm ama bulamadım şimdi :) topuzun arasında kaybolan taraklı bir çiçekti kendisi.

Düğünümdeki aksesuarlarımı ise Ayçi'nin modelliğinde ve de çekiminde paylaşmak isterim :)










Düğünde kafamda yakın poz bir fotoğraf bulamadım, çok sevdiğim bu fotoğrafta kafamda tüylü tacım var ama :)

Taşlı yan toka : Eminönü
(Mağaza ismini bulabilirsem paylaşacağım, ama Eminönü'nde Kurukahveci Mehmet Efendi'yi sağda bırakıp yukarı çıkan sokakta, Esmer Bujiterinin karşı sırasında idi)



Tüylü taç : Coquet, İstiklal caddesi

İnce taşlı taç : Eminönü (mağaza ismini bulmam imkansız )

3 yorum:

Yasmin dedi ki...

Herşey yakışır ki benim canım arkadaşıma...
Ama o tüylü taç çok ayrı bir hava katmıştı...

Gezgin Kız - Traveler Lady dedi ki...

ayyy ya bak bu kadar ayrıntılı bilmiyordum taç hikayeni... ben duvak dışında birşey takmamıştım ama o dağınık topuz modeldekinden kayınvalidem izmir kemeraltında aramıştı benim için bulamadı ama... seninkiler çok güzelmiş canım ama çeşit çeşit ne güzel...

fuly dedi ki...

bende çok taç aradım ama istediğim gibi bulamadım kır çiçeği şeklinde tarif bile edemediğim bi modeldi :)) en sonunda kuaförde bana sunulan seçeneklerden birini kullandım.