23 Ocak 2012 Pazartesi

yine mi kilo :(

daha önce bahsetmiştim bir yerlerde, geçen sene ekim ayından mart ayına kadar diyet yaptım ben. yani buna pek diyet denemez, artık iflah olamaz hale gelmiş midemi azıcık küçültmek diyelim.

peki nasıl karar vermiştim? elbette tartıda kilomu 65 nokta küsür görünce. sanırım 2010 yılı Ekim ayı idi. acaba bir gün boyunca ne yiyorum deidm kendi kendime, oldum olası oburum, asla paketi bitirmeden bırakmam, ikramları kaçırmam, ne yediğimi unutacak kadar çeşit yerim tüm gün.

neyse işte, ben oturdum ve yazdım yediklerimi. hazır gıdaların kalorilerini etiketlerinden, diğerlerini de internetten araştırıp ilk etapta yazdım. tablo dehşetti ! ihtiyacım olan enerjinin tam 1000 kalori fazlasını almıştım tüm gün. üstelik alkol almadığım, çok abur cubur yemeye fırsat bulamadığım hafta içi bir gün!

deidm Ayşe böyle olmayacak. yazmaya devam ettim, az az da yediklerimi azalttım. önce beyaz ekmek yerine kepek ekmeği, sonra mümkün olduğu kadar az beyaz ekmek, şekeri tamamen bırak vs izledi sırası ile. kaloriyi, almam gerekenin biraz altına, abartmadan ve aç kalmadan düşürdüm, bir taraftan da yeşil çay denilen iğrenç şeyi ve suyu ihmal etmedim tabii. tablo gayet iyi idi valla, yılbaşına tam 6 kilo vererek girdim.

sonraki süreçte de evlilik hazırlıkları vs olduğundan, koşturmaktan kilo almadım. bazıları kilo veriyor ama yok ben anca koruyabildim, çünkü rejimi bırakmıştım, yiyordum artık.

eylül ayında evlendiğimde, kilom oldukça muntazamdı. gelinlikli resimlerime baktıkça iyi ki kilo vermişim dedim.

sonra evlilik geldi çattı. Emre akşamları cips, jelibon, gazlı içecek, tatlı.. asla bunlarsız olmuyor. bence yemeyi çok sevdiğim dönemlerde bile pek yemezdim akşamları abur cubur. ama birisi yanımda yerse, olay bende o noktada kopar, önüme konulan şeyi yerim, affetmem.

kilo aldığımı fark ettim fark etmesine, kulak asmadım, yedim de yedim. etrafımda herkes çok kilo aldın deyip duruyordu, hafiften canım sıkılıyordu ama umursamayıp yiyordum yine. arada fuly'e özenip, dukan diyetimi yapsam acaba derken bile lahmacun yiyordum mesela.

peki dün ne oldu? annemlerdeki tartı 67.2 kg'ı gösterdi, yani geçen sene 65 çıktım diye ortalığı birbirine katıp rejime sokan tartı!!

evet kabus geri döndü. rejim yapmam lazım. üstelik bu sefer daha acı bu öyle 6 ay dikkat, 6 ay kiloları geri al, diğer 6 ay yine ver şeklinde olmayacak :(

allahım yemek yemeyi niye bu kadar çok seviyorum, niye ya niye?

biliyorum hayat tarzımı değiştirmedikçe, her geçen yıl en az 5 kiloyu sabitleyerek devam edeceğim. bir gün bebek filan düşünürsek, herhalde tüm arkadaşlarım beni yerde top niyetine yuvarlayacak.

eveet ilk günü rejimimin, mutsuzum, karnım aç.

yediklerimi aha da yazdım :

nesfit, süt, kahve, şekersiz çay, çöp şiş (valla ekmeksiz, lavaşssız), mercimek çorbası, ayran, cracks bisküvi, portakal suyu

böyle diyet mi olur demeyin. normal zamanımda bunlara, bir paket biskrem, en az 5 dilim ekmek (kahvaltı ve öğlen), tatlı vs ekleniyor.

yine de şöyle bir baktım da, akşam az yemem lazım.
ooof offf..

9 yorum:

pembe mor alg dedi ki...

ah canm benm ya ne zalim şu dnya bende kilo almak için doktora gttim ve inan canm hiçbişey çekmior hatta diorumkii şöle tablet çıkarsalarda ben onları yutsam lahana tableti(ki nefret ederim)yani bi hap olsn tok tutsun..
kolay gelsn canımm ya gelinlkli halin çokk güzeldi emnm şimdide ölesn canm üzülme

Yasmin dedi ki...

Kuzum benim.... Benim de evliliğimin ilk senelerinde yaşadığımı yaşıyorsun... :) Kocalarımızın yemek zevkleri de pardon yemek sonrası abur cubur zevkleri de birbirini tuttuğu için seni çoook daha iyi anlıyorum.
Normalde 27 senelik hayatımda yemediğim abur cuburu 1-1,5 senede yedim evlendikten sonra...
Azcık sabır ve maalesef sürekli dikkatle çözümlenecek... Merak etme, çok kısa sürede aldığın için çok kısa sürede de verirsin.
Tok tutan ızgara et, tavuk, yumurta falan ye. Bir de acıktığında crax yerine, yağsız kepekli ekmeğe tost yap canımcım. Bi de bol bol çay da az da olsa açlığı gideriyor...
Benim ekim ayından bu yana 10 kilo vermemdeki ufak tüyolarım bunlar...

GÜZİN dedi ki...

canım bu zayıflama hikayesi ve kilo alma hikayesi birebir aynı hahah:) ben habire diyete giriorum buara sonra bi yiyorum ay cok iradesizm bu aralar neyiyeceğimi şaşrdım sonum kötü bakalım nolcak:) diyette başarılar bende birgün tam gircem diyete insallaahhh

Hamide... dedi ki...

ayyy kuzum kıyamam yaaa... neyse ilk günler zor geçer ama sonrası alışırsın be canım. hem daha önce yapmış ve başarmış birisin sen bu kez de yapabilirsin...

Gamze dedi ki...

nişanımda 60 kiloydum resmen, tüm fotoğraflarda ponçik gibi çıkmıştım. surat top gibi falan. neyse cips ve cerezi kestım, pastayla arama mesafe koydum. 58im şimdi. bir de sabah kahvaltısı şart. öğün de atlamamak lazım, atlanan her öğünle vucut savunma durumuna gecıyor ve ne yesen depolama egilimine giriyor :)

fuly dedi ki...

bak gel senide dukana sokalım bi daha almazsınnn :)))

şu anda toplam 3 kişiyi saflarıma ekledim dukankalık yapıyoruz :)

şaka bi yana kuzum istedikten sonra gerisi boş sende ne yapacağını bildiğin için başarırsın bak yaza ne kaldı di mi ama?

aç hissetsende aslında ihtiyacın olanı kadar yedin geriye kalanı vücudunun alıştığı düzene dönmek için sana yaptığı akıl oyunları kanma ona :)

crax falan yememeye çalış sana detaylı bi mail atarım ben istersen ona göre bi düzen oturtursun ;)

kilo veren yeni gelinler hep destek tam destek :)

lamore del calcio dedi ki...

pembe mor alg, aynen öyle. kilo almaya çalışan insanlara gıpta ile bakıyorum :( valla bıktım ya, hep aynı senaryo, kilo aldın, vermen lazım, aman verdim salabilirim, aa yine almışım :(

Yasmin, valla senle bu konuda benziyoz yavrucum. sen de nişanında düğününde zayıflayıp, sonra alıp, sonra yine vermiştin. ama arıtk ucunu kaçırmamayı, dikkat etmeyi öğrenmem laızm, yani indiğim kiloda kalmayı becermem lazım :(

güzin, ucunu kaçırdığım anda dur demezsem, 70 rakamını da görcem az kaldı. resimlerden fazlan varmış gibi gelmiyor ama ihityacın varsa, sana irade diliyorum, kendimle birlikte :)

Hamide, zaten o gazla ilerliyorum: daha önce yaptım, daha önce yaptım
gamze, aynen öyle. aç kalmak çok tehlikeli, hem vücut depoluyor ne bulursa, hem de akşama yüklenme tehlikesi var. ara öğünü oturtamadım, elma, yoğurt bişiler yapmam lazım :)

fuly, dukan aklımda idi ama tembelim ben, hazırlayamam dedim. ama o da şunun için aklımda, 5-6 kilo verince, tıkanma noktası var ya, işte orta sanki proteine dönersem kıraiblirim o sınırı. valla tavsiyelerini memnuniyetle alırım, bugün cracks yemiyorum :) mailini bekliyorum yaşası kilo veren yeni gelinler

Yasmin dedi ki...

Yeni gelin sayılmam 3 yıllık :) Ama bana da yaşasııınnn :))

Bu arada tıkanma noktasında Dukan'a dönmek iyi fikir.... :) Şu an o döneme girme noktasındayım sankim o yüzden fully nin mailini bana da gönder kuzum...

tubitos dedi ki...

aaa canım ben hiç kilo aldığını farketmedim yaaa üzülme verirsin daha önce de başarmışsınn darısı bana ben de 5 kilo vermek istiyorum ama olmuyo :(