25 Ocak 2012 Çarşamba

diyette 3. gün- iglo balık

sanırım en zoru ilk gündü. şu anda alıştım gibi :)

hele dünü oldukça az miktarda kalori ile kapattığımı görünce, çook mutlu oldum vallahi. gerçi yediklerim listesine bakınca, asıl yoğunluğun akşamda olduğunu gördüm. demek ki, ara öğün yapmam ve akşam yemeğine çok aç oturmamam lazım.

elimde yeşil çayımla size akşam menümüzü yazmak istiyorum.

malum obur bir kocam var, ben diyete girmişim, amacım ona da hafif yedirmekti. ancak bir yakınımıza kan vermeye gitti eşim, karnınızı doyurun gelin diye geri yollamışlar, dayanamadım ve ona aşağıdakilere extra olarak 2 avuç kuru üzüm, 2 tabak makarna  ve 1 bardak vişne suyu verdim.

işte menümüz :

İglo, buharda Çupra, çıkan iki filetodan bir adet Emre'ye bir adet bana
Şehriye çorbası
Çoban salata

burda İglo Balık ürününe ayrı bir parantez açmak istiyorum. Bir Gıda Mühendisi olarak, çalışan hanımların, elbette doğallıktan pek de uzaklaşmayarak hazır gıda sektörünün onlara sunduğu nimetleri göz ardı etmemesi gerektiğini düşünüyorum. ve bilgilerime dayanarak, hazır gıdalar arasında katkı maddesi içerenler, konserveler, kurutulmuş gıdalar dahil olmak üzere, en sağlıklısının dondurulmuş ürünler olduğunu düşünüyorum. elbette saklama ve hazırlama koşullarına uyulduğu takdirde.

İglonun daha önce çıtır balıklarını denemiş, pek memnun kalmamıştım. ama bu taze halinde marine edilip dondurulmuşları hakkaten başka. daha önce Akdeniz Levreği'ni denemiştim, açıkcası o Çupra'dan da başarılı idi, ama Çupra da çok iyi.

Pişirmesi çok kolay, kalorisi az, katkı maddesi yok, kılçık yok, lezzeti de yerinde.

tek yapmanız gereken, vakumlu poşetteki balığı kaynayan su içerisine atmak ve 14 dakika beklemek. sonra poşeti alın, poşetin üst tarafını keserek, sosu ile birlikte tabağa alın. hepsi bu kadar. içerisinden iki adet fileto çıkıyor, tabağın yanına garnitür, spagetti vs gibi şeyler koyarak herbir filetoyu bir öğün haline getirebilirsiniz.

şu siteye bir göz atın derim :

yaşasın pratiklik, yaşasın balık yemek :)

fuly dedi ki...

süpersinnnn :))
bizde et balıktan alabalık aldık dondurulmuş tavaya koyup üstüne çok az limon çok az tuz ve karabiber serpip buğulama yapıyoruz harika bir tadı oluyor :)

lamore del calcio dedi ki...

Fuly, valla direniyorum ama yemek yemeyi özlüyorum yahu :) alabalık da iyi fikirmiş. çok saol

Yasmin dedi ki...

Süper ayşecan, devam böyle... 1-2 haftadan sonra daha da çok alışacaksın.
İglio iyi fikir, ben de uygulayayım. Kokusu da yok diyor reklamlarında, doğru mudur?

şirin dedi ki...

geçen günki yazınızdan sonradün itibaruıyla yediklerimi yazmaya başladım.(eşimin benimle dalga geçmesine rağmen :))tam olarak diyet olmsada dikkat etmeye başladım. yediklerinizi dikkat ettiklerinizi paylaşırsanız sevinirim. kolay gelsin

lamore del calcio dedi ki...

Yasemincim, doğrudur, sıfır koku, yani ellersen elin kokuyor sadece :)

şirin, sen aldırma. benimki de benle dalga geçiyor, dün karşımda bir tane çikolatalı gofreti hüpletti.

yediklerimi ve dikkat ettiklerimi paylaşırım en kısa zamanda.

bu arada ekşisözlükte şöyle bir entry im var, diyet yapma tarzım budur benim :

burda 17. sayfada, #21635377 entry. tam link kopyalamadım :(

şirin dedi ki...

ekşideki yazınızı okudum özellikle ilk iki maddeyi not aldım teşekkürler azimliyim :)

Gezgin Kız - Traveler Lady dedi ki...

hadi yaaa bu kadan kolay mıııı!!! anaaam hemen alalım :))

darkolivee dedi ki...

oowww hadi gazan mübarek olsun, diyette balık candır çok önemli bir yeri vardır...
benim bloğumda da arkadaşlarımın ve benim diyet öykülerimiz var okumak istersen beklerim tatlım...

sevgiler

merababenseda dedi ki...

yaklaşık 1 ay olmuş ama ben daha yeni okuyabildim yazınızı ve gıda mühendisi olduğunuzu yazmışsınız çok şaşırdım ve sevindim.meslektaş olmamız güzel :)
ve diyetinizden umarım en güzel sonucu alırsınız.