19 Ocak 2012 Perşembe

eyvah yağlı saç!!

incecik, sanki otursam tellerini sayacağım kadar az ve hacimden bihaber yıkadığımın ertesi güne yağlanan saçlarım var.

2007 senesinde, kızıl saçlarımdan kendi rengime dönmeye çalışırken kuaför sağolsun saçlarımı cayır cayır yakmıştı, böyle kıl kuyruk, besleme, çalı süpürgesi kıvamında olmuştu saçlarım. sonrasında düzeltmek için çektiklerimi bir ben bilirim, bir de inatla o kuaföre gitmeye devam eden apartmandaki arkadaşım Serpil :)

o zaman bir söz verdim, Allahım dedim "artık söylenmeyeceğim, yeter ki yine yağlansın, sağlıklı olsun, ben her gün yıkarım" dedim, evet bunu yaptım. çok çaresizdim, bir hafta yıkamasam yine de kupkuruydu saçlarım.

sonra saçımı eski haline getirene kadar çook uğraştım (bakın bu ayrı bir post konusu, bir gün yazayım).

neyse dualarım tuttu. saçlaırm yine sağlığına kavuştu, yağlanmaya başladı, artık pek söylenmiyorum ama içten içe bu hacimsizlikten, bu sabaha "eh işte", akşama "aa saçını yıkamamış" halimden memnun değilim elbette. yazın yine sorun değil de, kışın soğukta her gün uğraş bayağı mesele benim için. üstelik bu saçları öyle akşamdan yıkayıp yatamam, sabah yıkayacağım ki sabah abidik gübidik bir şekille karşıma çıkmasın, ya da akşam erken yıkamam ve kendileirni kurutup yatmadan önce 3-4 saat durmam lazım, dert işte.

peki ben ne yapıyorum, baktım ki sabah yıkayamıyorum, geliyorum işe, giriyorum burdaki kuaföre, hem yıkatıp hem fön çektiriyorum.

e fön çektirdikçe iyice yağlanmaya başladı, artık akşama iyice iğrenç oluyor :(

bu sorunla mücadele etmeye karar verdim en sonunda.

işte araştırmalarım sonucu bulduğum 3 şampuan :

- Pantene Ağırlaştırmayan Bakım (Şeffaf şişede, eskiden kullanmıştım, pek işe yaramadı, ama yine de aldım bir tane şimdi)

- Sebamed Kepeğe Karşı Etkili Yağlı Saçlar için (şu an bunu kullanıyorum)

- Avon Yağlı Saçlar için Hacim Verici Şampuan (bundan da aldım, depoladım)

- Otacı Isırgan Otlu Şampuan Yağlı Saçlar

Bunların dışında bir de Ketoral var, ama o bir beşeri ilaç, SGK bile geri ödüyor :) kepeklenme ve dermatitlerde kullanılıyor, balayında başıma gelen alerji durumunda doktorum vermişti. her gün yüzümü, vücudumu  ve saçımı (saç diplerimde de alerji vardı da) yıkıyordum,. hakkaten yağlandırmıyor, şimdi ayda birkaç kez kullanıyorum ama sağlıklı bir uygulama değil elbette, sonuçta içerisinde etken madde var.

Bu ürünleri önümüzdeki aylarda sırası ile birer ay deneyeceğim ve sonuçlarına göre bir tercihte bulunacağım.

not : Şu an kullandığım Sebamed ile ikinci günün akşamını zorluyorum, sanki çok kötü değil durum :)

bu arada, acil durumlar için yağlı saçlarda kullanılan şöyle bir öneri de var. akşamdan (ertesi günü yağlanacağından emin olduğunuz ) saçınıza talk pudrasını serpiştiriyorsunuz, sabah kalktığınızda pudranın beyalzığı gitmiş oluyor, saçınız yağlansa bile dışarı yağlı görüntüsü vermiyor, ama sizin ağır ve yapış yupuş hissetmenizi engellemiyor bu durum.

diğer bir öneri ise bildiğiniz kozmetik pudra. bunu da eğer saçlarınızın rengi kumral filansa yapabilirsiniz, çıkmadan önce kötü göründüğünü düşündüğünüz saçınıza sürüyorsunuz ve yine yağlı görünümden kurtuluyorsunuz.

her iki yöntemi de denemedim, benim derdim zaten yağlı hissetmemek, hacimli saçlara sahip olmak :(

başka önerileri olanlara açığım bu konuda elbette...

6 yorum:

pembe mor alg dedi ki...

canm aynı durum bende de vardı ve pantene ağırlaştrmayan düzeltti hemen çok kötü bi durum gerçektennn
bide lorealın sadce kuaförlerde satılan şampuanı var onu dene derm

fuly dedi ki...

şampuanına çok az çamretebentin damlatsan? yağlılığı belki azaltabilir! Açıkçası saç uzatma yöntemleri biliyorumda yağlanmaya bi formülüm yok :(

Taranis dedi ki...

Ayşe öyle bir konuya parmak basmışsinki arkadaşım okurken hızlıca hemen son satırlara göz attım mutlaka bir çözümünü bulmuştur diye.Benimde saçlarım yağlınıyor hemen.Gün aşırı saçlarımı yıkamak zorundayım.Haftada 1 bazen 2 kere fön çektiriyorum saçlarıma ama kuaför bile tek kat çekip bırakma taraftarı çünkü 2.kat çekilirken daha yağlanmaya başlıyor saç.

Sürekli farklı farklı şampuanlar kullanıyorum hala düzelme yok.

Bende sıkıldım bunaldım bu durumdan.Yardımmmmm :))

Gezgin Kız - Traveler Lady dedi ki...

rezalet yağlanma sorunsalı bende de var canım pantene şeffaf şişeyi ben de kullandım başarılıydı ama tamamen geçtiğini görmedim ömrüm boyunca vıcık vıcık geziyorum ikinci gün :(

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Kesinlikle seninle ayni saca sahibiz benimkide aynen seninki gibi bugün yikasam diger gün yaglanan ve cok az ince telli bir sac.

Sana bir sey önereyeyim saclarini yikadiktan sonra.Dus esnasinda deniz tuzuyla yika egdir saclarini bunu her dusta yap cok faydasini göreceksin.

lamore del calcio dedi ki...

pembe mor alg, panteni henüz denemedim. sebamed fena gitmiyor ama umduğum gibi de dğeil, sanırım fiyat/performans sebebi ile eleyeceğim. loreal i de sorayım kuaförüme hafta sonu.

fuly, dediğini gidip aktardan alayım. onu da deneyelim, çok saol :)

taranis, saçım üzerinde klinik araştırmalarım devam ediyor. birkaç aya detaylı bir post ile önerilerimi sıralayacağım :)

hamide, aynen. ya çok değil, bari ilk güa akşam hala hacimli, ertesi gün de temiz görünsün yeter :(

nesliname, hoşgeldin :) önerini dikkate alacağım, bugün deniz tuzu da alayım ben :)